torstai 24. lokakuuta 2013

münchen

23:48

tais lomamoodi jäädä päälle lontoon jälkeen, nimittäin ostin liput
müncheniin henjen luo! pitkään jo pitänyt mennä, mut nyt
löyty lennot halvalla WOOH. maaliskuun alussa tulee käytyä
saksan maakin läpi vihdooin ja viimein!

henje 2010, pärnu

lisäks pääsen näkee the 1975:n keikan.
parasta!

. . .

tein sealifelle viimekuussa
lyhyehkön filkan.


Sea Life from Jenni Salonen on Vimeo.

. . .

tätä ei vaan voi olla linkkaamatta.
mikä GROOOVE! ihanaa uudenajan poppia
kasariviboilla. i'm in love.


ja pari muuta
.
.

5 kommenttia:

  1. Hei!
    Oon kattonu monesti et wau kuinka cool mimmi sä oot! Törkeen hyviä kuvia ja videoita. Oot saanu tehtyy makeitten tyyppien kanssa duunia, vau.
    En tienny keneltä lähtisin kyselemään valokuvaamiseen liittyviä kysymyksiä, mut ehkä sä olisit ihan oiva tyyppi vastamaan näihin, jos vaan jaksat ja ehdit! :)
    Eli, minkä ikäsenä oot alottanu kuvaamisen?
    Oliko sulla alottaessa minkälainen kamera/objektiivi?
    Minkälaiset kuvausvälineet omistat tällä hetkellä?
    Käytätkö yleensä kuvauksissa omia välineitä vai tuleeko ne paikanpäältä?
    Mitä ohjelmaa käytät videoiden editoimiseen?
    Entä kuvien muokkaamiseen?
    Ootko käyny jotain kouluja/kursseja kuvaamiseen liittyen?

    Mulla ittelläni on Canonin 600D kamera ja perus 18-55mm objektiivi
    Tahtoisin nyt "kunnolla" alottaa tän harrastuksen, oon enemmänkin kiinnostunu videokuvauksesta, mutta toki myös valokuvaamisesta. Mitä objektiivia sä suosittelisit et lähtisin tohon 600D ostamaan? Ois kiva kuulla mielipide joltain joka tietää näistä jutuista. :) Kaikenlaisia vinkkejä otan vastaan!!
    Kiitos jos vaivaudut näihin vastaamaan!

    VastaaPoista
  2. Itseasiassa katoinki juuri, että taidat olla siis Anatom Picturesilla töissä? Miten pääsit sinne töihin ja miten sä ite oot kokenu työelämässä, pääseekö vain suhteilla parhaiten "eteenpäin"?
    Minkälaista duunia teet tuolla Anatomilla?

    Ja anteeksi tämä uteliaisuus :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Holla!
      Vitsit tosi kiva kuulla kiitos! Mahtavaa!
      Siis mähän alotin kuvailun jollain ihan perus pokkarilla ja ekan järkkärin Nikon D40x:n sain yläasteen alkuvaiheilla. Aluks mulla oli vaan kitti linssi (18-55mm), jonka jälkeen hommasin pari muutakin, mut näin jälkikäteen kun ajattelee, niin parhaat linssit on ehdottomasti 24mm, 50mm ja 85mm. Niillä pötkii aika pitkälle. Tietenkin mitä enemmän valovoimaa, sen parempi. Tällä hetkellä mulla on Canon 5D mark II (joka pitäis ehdottomasti päivittää mark III:seen) ja linsseinä 8-15mm f/4L Fisheye, 24mm f/1.8, 50mm f/1.4 ja anatomilta sitten saan lainaksi muita linssejä (esim. 85mm f/1.8). Noilla tullut pärjättyä mainiosti. Ja useinmiten käytän omia kamoja, jos teen duuneja jotka ei liity anatomiin mitenkään. Anatomin kuvauksiin kamat tulee ihan anatomilta.

      Alotin ite videoiden leikkaamisen imoviella ja sitten siirryin final cut X:ään. Ne on aika "automaattisia" ohjelmia, joten niillä on helppo lähteä liikkeelle. Oon ite tykästyny Adoben ohjelmiin. Esim. kuvat muokkaan photoshopilla ja videot premiere pro:lla. Molemmat näistä kuuluu adobelle. isommissa projekteissa teen värit DaVincilla. Se onkin sitte jo vähän haastavampaa..

      Hmm.. 600D on kroppikenno. En oo ite pitkään aikaan kuvannut kroppikennosella, mut kyl mä silti suosittelisin tota 24,50,85 comboa. Se toimii ainakin mulle. Tietenkään kaikkeen ei varmaan oo heti varaa mutta tosta on helppo valita ja lähtee liikkeelle.

      Ja joo oon Anatomilla duunissa. Ollut nyt puoltoista vuotta. Tomppa ja Jankku jotka on Anatomin perustanu, otti muhun yhteyttä sillon kun pistivät Anatom Picturesin pystyyn ja ehdotti yhteistyötä, siitä lähtien mä oon siellä ollut. Ne oli kuullu musta yhen tutun kautta kenelle olin tehny yhen videon. Ja tämä tuttu oli nähnyt kesävideon jonka olin tehnyt vaan huvin vuoksi ja laittanut sen facebookkiin julki. Niin pienestä se lähtee.

      Täl alalla suhteet on se tärkein. Mut alussa niitä ei tietenkään kellään ole. Teet yhden videon, joku näiyttää sen jollekkin, toinen kuulee ja tarvitsee jonkun lyhyen videon jonka teet palveluksena, ja siitä se sitten lähteekin.

      Anatomilla mä teen vähän laidasta laitaan. Kuvaan, leikkaan, ohjaan, valokuvaan ja teen graafista hommaa. Kuitenkin päähomma mulla on kuvaus, leikkaus ja valokuvaus.

      Siinä se.
      Toivottavasti sait tosta löpinästä jotain irti! :D

      Poista
    2. Jee ihanaa kiitos! Kyllä sain :)
      Vielä tuli mieleen, että onko sulla minkälaisia kokemuksia Canonin EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 objektiivista?

      Poista
    3. Mulla ei oo ittellään kokemuksia, mut tossa on aika vähän valovoimaa, niin ostaisin ite ennemmin semmosen jossa f-arvo olisi pienempi (eli mahollisuus suurempaan aukkoon). Kiinteät linssit joissa on enemmän valovoimaa on halvempia kuin zoomit, joten lähtisin niillä varmaankin liikkelle. Titetenkin riippuu aina mistä ite tykkää :)

      Poista